Capcom új sci-fi akció-kalandjátéka, PRAGMATA 2026-ban érkezik

115 megtekintés
Capcom új sci-fi akció-kalandjátéka, PRAGMATA 2026-ban érkezik

A Capcom Co., Ltd. hivatalosan bejelentette, hogy a vállalat új, teljesen eredeti sci-fi akció-kalandjátéka, a PRAGMATA, 2026-ban jelenik meg. A cím a japán kiadó egyik legambiciózusabb új projektje, amely egy vadonatúj IP, és a Capcom célja, hogy hosszú távon is meghatározó sorozattá fejlessze. A vállalat közleménye szerint a játék egy mélyen érzelmes és látványos sci-fi élményt ígér, amely a technológia és az emberi kapcsolat határait feszegeti. A Capcom külön kiemelte, hogy a PRAGMATA a jövőbeli fejlesztési irány egyik kulcspontja, amely új korszakot nyithat a stúdió történetében.


A friss 2025-ös trailer itt nézhető meg:




🌑 A Holdon játszódó történet – két karakter, egy cél

A PRAGMATA egy közeli jövőben játszódik, amikor az emberiség már eljutott a Holdra, de a technológia és a mesterséges intelligencia túlnőtt az irányításon.

A játék két főszereplője:

  • Hugh, az űrhajós, aki egy baleset után magára marad a Hold felszínén,
  • és Diana, egy fejlett android, aki a túlélésben segíti őt.


A történet szerint mindketten egy leállt és ellenségessé vált holdbázison rekednek, ahol az irányítást egy mesterséges intelligencia vette át. A céljuk, hogy együttműködve túléljenek, majd visszajussanak a Földre — miközben egyre mélyebbre merülnek a bázis múltjában rejlő titkokban.


🕹 Egyedi játékmenet és mechanikák

A Capcom hivatalos közleménye szerint a PRAGMATA egyik kulcsfontosságú újítása, hogy a játékos egyszerre irányíthatja mindkét főszereplőt.

✳️ Kettős irányítás

  • Hugh erőteljesebb, taktikus karakter, aki a fizikai harcban és a védekezésben jeleskedik.
  • Diana pedig hackelni képes android, aki feltörheti az ellenséges rendszereket, aktiválhatja vagy leállíthatja a robotokat, ezzel új lehetőségeket teremtve a csaták során.


A játékmenet a harci és felfedezési elemeket keveri, ahol a Hold zord környezete és az erőforrások hiánya is komoly szerepet játszik.


Miért van jövőben játszódó Last of Us érzetünk?


🧠 Hackelés mint kulcsmechanika

A harcrendszer egyik legizgalmasabb eleme a hackelés, amellyel a játékos manipulálhatja a környezetet és az ellenségeket. Diana például képes átvenni az irányítást biztonsági drónok felett, míg Hugh az így nyíló lehetőségeket kihasználva támadhat vagy menekülhet.


Technológia és látványvilág

A PRAGMATA fejlesztése a Capcom saját fejlesztésű RE ENGINE legújabb verziójával zajlik – ugyanazzal a technológiával, amely a Resident Evil 4 Remake, a Resident Evil Village és a Devil May Cry 5 játékok alapját is adja. A Capcom hivatalos tájékoztatása szerint a motor továbbfejlesztett fizikai rendszert, fejlettebb fénymodellezést és részletesebb karakter-animációt kínál, hogy a Hold felszínének valósághű ábrázolása és a súlytalanság hatásainak szimulációja soha nem látott hitelességgel jelenhessen meg. A stúdió célja, hogy a játék „érzelmileg és vizuálisan is magával ragadó sci-fi élményt” nyújtson, ahol a csendes, izolált környezet és a technológia hideg precizitása kontrasztban áll a két főhős – Hugh és Diana – emberi kapcsolatával. A Capcom szerint a PRAGMATA különösen a fények, árnyékok és a mikroanimációk finomságára fókuszál, hogy a Hold sötét, kietlen atmoszférája és a karakterek apró gesztusai egyaránt élettel telivé váljanak.


Látványos, szinte filmes világ



Ezen felül a fejlesztők megerősítették, hogy a játék teljes mértékben optimalizálva lesz a PlayStation 5, Xbox Series X|S és PC (Steam) platformokra, kihasználva a ray tracing, a gyors betöltés és a nagy felbontású textúrák technológiai előnyeit. A Capcom kiemeli, hogy PRAGMATA „a RE ENGINE egyik legambiciózusabb alkalmazása”, amely a fotorealisztikus megjelenítés és a valós idejű fizika határait feszegeti.


⏳ Fejlesztés és várható megjelenés

A PRAGMATA először 2020-ban tűnt fel a Capcom Showcase során, majd több halasztáson is átesett, mivel a stúdió a projekt „minőségi elvárásait a lehető legmagasabb szinten” kívánta tartani. 2025-ben a State of Play eseményen új előzetest mutattak be, megerősítve, hogy a játék továbbra is aktív fejlesztés alatt áll, és 2026-ban érkezik. A Capcom megerősítette, hogy a cím PlayStation 5, Xbox Series X|S, és PC (Steam) platformokon jelenik meg.


Merész sci-fi hangulat

Parás részek is lesznek bőven

Magyar szemmel – miért érdekes a PRAGMATA?

A magyar játékosok számára a PRAGMATA különösen izgalmas lehet, mert:

  • ritka, hogy egy japán kiadó ilyen komoly, filozofikus sci-fi narratívát vállal;
  • a dual-character játékmenet emlékeztethet a Brothers: A Tale of Two Sons logikai dinamikájára, csak nagyobb léptékben és modern eszközökkel;
  • a Holdon játszódó környezet és az elszigeteltség motívuma szokatlanul erős érzelmi hatást kelthet;
  • és nem utolsó sorban: a Capcom neve garancia a technikailag kifinomult, látványos élményre.


A PRAGMATA így egyaránt szólhat a sci-fi rajongóknak, a narratív kalandjátékok kedvelőinek, és azoknak, akik szeretik, ha egy történet filozófiai kérdéseket is felvet az ember és gép kapcsolatáról.


🧭 Összegzés

A PRAGMATA nem egyszerűen egy új Capcom-játék, hanem egy merész kísérlet: egy új, eredeti univerzum, amely ötvözi a túlélés, az érzelem és a mesterséges intelligencia témáit. Ha a stúdió tartja magát az ígéreteihez, a PRAGMATA lehet a következő generáció egyik legérdekesebb sci-fi kalandja – lassú, mély, vizuálisan lélegzetelállító és gondolatébresztő. A filmes grafika pedig növeli a jövőben játszódó játékélményt.


NYCC poszter

Utoljára frissítve: 2025. October 25., 07:51

Felhasznált források: Capcom